چكيده

 

با توجه به نقش ارزنده شبكه هاي متروي شهرهاي بزرگ در زمان زلزله براي كمك رساني به بحران، تاكنون راهكارهـا، معيارها و ضوابط متعددي در مديريت بحران زلزله مورد بررسي قرار گرفته اند. اين راهكارها عموماً به سه دسته پـيش از وقوع، در زمان وقوع و پس از وقوع زلزله تقسيم ميگردند. از سوي ديگر، مديريت بحـران در شـبكه متـرو بخـشي از مديريت بحران شهري محسوب ميگردد كه لازمست برخي از تمهيدات را بصورت مستقل و برخي ديگر را در رابطـه بـا ارگانهاي مسئول شهري بعهده گيرد. هدف از مقاله حاضر شناخت و پياده سازي راهكارهاي مستقل موجود روي شبكه خطوط متروي تهران ميباشد. بررسي معيارهاي لرزه اي بكار گرفته شده در طراحي سازهها و تأسيسات متروي تهـران، لزوم ارزيابي لرزه اي آنها و شناخت موارد بالقوه خطر پذيري با الويت اول، بررسيهاي پـيش از وقـوع زلزلـه را تـشكيل ميدهند. امكان استفاده از سيستمهاي اعلام خطر  ASو  ، EWSسيستمهاي عكس العمل سريع  RRSو سازمان دهي لازم براي ايجاد تيم و مركز مديريت بحران از موارد مربوط به بررسي هاي هنگام وقوع زلزله ميباشد

واژههاي كليدي:

بهسازي لرزه اي, مقاوم سازي تاسيسات, مركز و تـيم مـديريت بحـران زلزلـه,آمـوزش, سيستمهاي اعلام خطر زلزله

دانلود فایل با لینک مستقیم


علوم زمین و توسعه مديريت ,زلزله ,لرزه ,بحران ,متروي ,وقوع ,مديريت بحران ,سيستمهاي اعلام ,وقوع زلزله ,متروي تهران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ بهنام بانی *********** ترکِ منِ خرابِ شبگردِ مبتلا کن ... نکاتی در مورد شکستگی ها و در رفتگی ها سایت لذت دانایــی صمغ عربی